Wednesday 15 February 2012

قهرمان جهان سمبوسه فروش شد

سرگذشت ملی پوشان و قهرمانان ورزش ایران که در دستگاه چپاول و نوکری رژیم قرار نگرفته اند، چیزی جز دست و پنجه با چنگال فقر نبوده است


مجتبی  مرادی کشتی گیر افتخار آفرین دزفولی, دارنده عنوان های قهرمانی در مسابقات جهانی ترکیه و مجارستان به دلیل فقر مالی به سمبوسه فروشی روی آورده است.
به گزارش سایت حکومتی مشرق در ۲۶ بهمن ۱۳۹۰  ، مجتبی مرادی روز سه شنبه ۲۵ بهمن در حالی که پشت یک دکه سمبوسه فروشی در میدان بار فروشان دزفول مشغول کار بود, در گفت گو با ایرنا دلیل این اقدام را فقر شدید مالی عنوان کرد. و گفت: برای تامین هزینه های زندگی و نیز اردوهای اعزامی ناگزیر است که کار کند و بدلیل نبود کار مناسب مجبور شده تا دست به سمبوسه فروشی بزند و مخارج زندگی خود را از این طریق تامین کند.
مرادی گفت: حدود ۵ سال است که به طور متوالی برای دزفول مقام جهانی و کشوری می آورم و در سال ۹۰ مقام سوم کشتی آزاد جهان در مجارستان را کسب کردم که در این خصوص از سوی تربیت بدنی تنها ۸۰۰ هزار تومان و شهرداری ۵۰۰ هزار تومان  تاکنون به من کمک شده است. این در حالی است که برای اعزام در هر یک از اردوهای تیم ملی به تهران حداقل ۲۰۰ هزار تومان باید هزینه کنم.
مرادی گفت: پدر پیری دارم که ۹ سال است به دلیل درد شدید کمر و زانو خانه نشین شده و من و برادر دانشجویم برای تامین مخارج زندگی در میدان بار فروشان دزفول سمبوسه فروشی می کنیم. به دلیل فقر مالی از ادامه تحصیل باز مانده ام که با تلاش تربیت بدنی دزفول مجددا برای اخذ دیپلم ادامه تحصیل می دهم, لیکن برای راهیابی به دانشگاه با مشکل مالی روبرو هستم.