Monday 2 January 2012

متهم فساد اخلاقي پاداش گرفت. مبلغ: 104ميليون + سند!

باز هم گزارشی دیگر از فساد اقتصادی و اخلاقی رژیم حاکم بر ایران.  ۳۳ سال حکومت زجر, جنایت، ترور، خشونت و غارت ، در بالاترین شکل فقط و فقط برای چپاول میلیاردها تومان پول مردم توسط دزدهای وابسته به این رژیم در هر شکل و لباس بوده است. 


فساد اخلاقی مدیر ارشد بانکی برایش خوش یمن بوده است؛

او که به تازگی از یک بانک کشور به دلیل پرونده فساد اخلاقی مشمول بازنشستگی اجباری شده بود، پاداش گرفت و از کار بدرقه شد تا خاطره خوشی از این رفتن با شکوه در ذهن همگان هم باقی بماند!
به طور قطع شما هم در طول زندگی کاری خود با متخلفان اداری از چنین جمله‌هایی شنیده اید «کسانی که در انجام مسئولیت‌های محوله، به هر دلیلی مرتکب تخلف ‌شوند، بعدها نه تنها توبیخ نمی شوند که حتی به دلیل ارتکاب تخلفاتشان ممکن است تشویق شوند و مورد بازخواست و سرزنش قرار نگیرند و حتی ارتقاء جایگاه نیز پیدا کنند».
این جملات آشنا که در ایام دور تر شنیدن آن با انکار جمعی مواجه می شد و مصداقی برای آن یافت نمی شد باور کردنی نبود وبسیار سخت و غیر قابل تصور می نمود.
اگرچه تا همین اواخر،باور چنین امری سخت و دور از ذهن به نظر می‌رسید، ‌اما در ماه‌های آخر به طور مکرر با پدیده‌هایی مواجه می‌شویم که گویی مهر تاییدی است بر دیدگاهایی که متخلفان را مستوجب تشویق و پاداش می‌دانستند!
در این رابطه مصداق تازه ای یافت شده تا باور کنیم که در روزگار کم اعتمادی به شبکه بانکی کشور، دلایل گسترده تری وجود دارد که برخی حرف ها را با وسواس بیشتر مرور کنیم.
موضوع از این قرار است که در وانفسای بی‌اعتمادی به بانکها (که نقطه اوج این بی‌اعتمادی به تخلف اخیر در نظام بانکی بر می‌گردد) ‌مدیر نسبتا با سابقه یکی از بانک‌ها که این روزها از طریق رسانه ملی با تبلیغات فراوان سعی دارد خود را متفاوت‌تر از دیگر بانک‌ها معرفی کند، بعد از ارتکاب تخلف اخلاقی مورد تشویق قرار می‌گیرد.
براساس مستنداتی که در اختیار رسانه قانون قرار گرفته،‌فرد نامبرده که دارای سابقه‌ای حدود ربع قرن در یکی از بانک‌ها است و در جایگاه مدیریتی در خور توجهی نیز قرار داشته است، پس از افشای برقراری رابطه نامشروع با کارمند این بانک مشمول بازنشستگی پیش از موعد شد.
پس از آن نیز مبلغ 104 میلیون تومان (یکصد و چهارمیلیون تومان)! به عنوان پاداش پایان خدمت و بازخرید مرخصی از بانک مزبور دریافت می‌دارد و پس از عمری خدمت صادقانه! در نظام بانکی به افتخار بازنشستگی نایل می‌آید.
حال سوال اینجاست که نقش دستگاه‌های نظارتی در بانک‌ها چیست و آنها چقدر به موقع به وظایفشان عمل می‌کنند.
گویا این دستگاه‌ها در خوابی سنگین فرو‌رفته‌اند که بیدار کردنشان نیز به این آسانی‌های ممکن نیست و ان لباس سفیدی که رییس کل بانک مرکزی از ان یاد می کرد خیلی وقت است به فراموشی سپرده شده که با چنین لکه هایی برخورد قاطع نمی شود و قبح گناه و اشکال در نظام بانکی ریخته شده است که این چنین با افراد مدارا می شود.
گفتنی است عدم اعلام بانک مذکور در گزارش کنونی تنها به دلیل حفظ حرمت و شان کارمندان و مدیران با شرافت و صادقی است که سالها کار کرده اند و شایسته نیست با چنین رفتارهایی نام مجموعه خود را زیر سئوال رفته ببینند.
امید است که برخوردهای جدی تری در این حوزه انجام شود و نهادهای نظارتی بر عملکرد این مجموعه ها دقت بیشتری به خرج دهند.
(عکس:فیش واریزی به حساب مدیر یاد شده/ پاراف فیش بابت پاداش و بازخرید مرخصی است)
پارس ديلي نيوز